SKRIVET: 2009-09-10, kl 22:06:41 | PUBLICERAT I:

Gästblogg-isch

Nej, detta är inte Mikiss som skriver. It's yours truly Lou boo poo... you name it (jag tror jag har alla möjligt tänkbara smeknamn ngn kan ha) Anledningen till att nu sitter och printar på laptopen inloggad på Mikiss blogg är för att hon tyckte det var dags att jag gästbloggade i hennes (efter att hon såg min förra på Hannas blogg) Jag blev såklart rörd och allt det där, men sen satte pressen igång. Förra gången handlade ju mitt inlägg om något så upprörande som...ingenting egentligen. "Hur ska jag nu lyckas överträffa mig själv" var då tanken som far runt i mitt huvud. Det är faktiskt fortfarande samma tanke som far runt om jag skall vara ärlig. Egentligen har jag ingen som helst aning om vad jag skall skriva, inte ens nästa meningen är planerad.

Jag skulle ju kunna berätta lite om vem jag är. Så... just nu är jag en person som lyssnar på India Arie, tankade ner 4 av hennes album för ngn timme sen (krimineeellll jävel!) Jag tänkte vara lite djup och erkänna att jag är kär i hennes röst och texter. Det blir liksom att man glömmer tid & rum när man lyssnar på henne. Låten therapy får mig att hata allt lite. För då kommer jag återigen in på tanken att "fan, jag har ju ingen pojkvän". Det är en tanke som ofta snurrar runt hos mig. Den är ju liksom ständig. Men, nog om det, nu vet ni åtminstone att jag är singel också (detta är ingen inbyggd kontaktannons, men skulle du känna dig manad att dejta mig. brunett med lockigt hår, blå ögon... så är min blogg länkad i slutet av detta inlägg.. och resten följer med det) Något mer jag skulle kunna säga om mig själv är att jag är besatt av Afrika. Har många gånger fått höra ordet "whigga" om mig själv. Vilket känns lite (om jag skall vara allvarlig) awkward att höra. För, för det första gillar jag inte det ordet. Förstår inte riktigt innebörden. Och för det andra så vad kallas en person som älskar typ, Japansk kultur osv? Whijap? Allsså. Jag avskyr världen när det kommer till att dela in personer i raser och liknande. Och the n-word, ska vi inte ens gå in på. Jag ska inte skriva ngt om det för det finns tillräckligt bra versioner på bloggar redan som beskriver ilskan gentemot att folk använder det ordet. Typ Soulie skrev ett bra inlägg häromdagen.

OK, men jag gillar iaf Afrika. Musiken, dansen, konsten, djuren, kläderna.. Men sen skall vi ju komma ihåg att Afrika inte är ett land, vilket jag trodde tills för ngra år sedan, utan en världsdel. En stor världsdel. Så allt ser ju förmodligen inte lika dant ut överallt och jag tror med säkerhet inte att jag gillar alla kläder de har i Afrika, all Musik, All dans, all konst, alla djur (neeej blä för insekter) Så, men jag ska ta en tripp till Afrika i november. Då kanske jag inte kommer tillbaka...

Men det får vi ju hoppas, för jag ska lära mig dansa grym afrikansk dans och sen komma tillbaka och lära ut det för alla er stela svenskar (just det, jag var ju också svensk) som inte vågar släppa allt och bara dansa. För det är vad afrikansk dans till stordel handlar om. Just let it goooo... go with the floooow. the drums :) haha. Men som sagt.

Detta gästbloggsinlägg urartade ju, precis som det förra. Men så tänker jag "det kanske är det jag är bra på.. att urarta" Men jag vill iaf tacka för stunden i Mikiss-bloggen och kanske på återseende. Vem vet.

På himlen lyser stjärnorna på ögonens pupiller och på tvåan går slutet på en Brittisk thriller .
Tack allihop för den kärlek ni lagt på melodifestivalens sista mellanakt.
Yours truly Lou

http://rakelnordquist.blogg.se



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: